När Boardon letade efter en ny SMS-leverantör sökte de efter en träffsäker och pålitlig SMS-plattform som kunde integreras med deras befintliga affärssystem – SMSAPI har nu levererat SMS åt Boardon i 5 månader. 

Boardon tillhandhåller en plattform där arbetsgivare kan skapa en digital onboardingprocess för att få nyanställda att känna sig välkomna. Med plattformen önskar de motverka känslan av tysthet som ofta uppstår under perioden från avtalsskrivning till första arbetsdagen. I plattformen kan företag skapa egna mallar för SMS-utskick och skapa meddelanden för att välkomna sina nyanställda. För Boardon är SMS det självklara valet, och har alltid varit deras primära kommunikationskanal.  

– Det är viktigt att få sina nyanställda att känna sig välkomna till sin nya arbetsplats, och då är det viktigt att använda sig av den kanal som mottagaren dagligen använder, och där är SMS svårslaget. Vår affärsidé bygger på SMS-utskick för att SMS läses oftare och snabbare än mail, säger Stefan Sjö, produktansvarig på Boardon.  

Då den större delen av Boardons verksamhet kretsar kring SMS-utskick väljer de noggrant sin SMS-partner, med kravet att de kan säkerställa att deras utskick är träffsäkra och pålitliga. De har kunder över hela världen, framför allt i Sverige, USA, Sydafrika, Frankrike och Dubai, vilket gör att det krävs mer från SMS-leverantören och där tycker Boardon att SMSAPI har levererat. 

– Vi har nu använt oss av SMSAPI i ett par månader och är nöjda med plattformen. Den är framför allt pålitlig och har träffsäkra utskick, något som även uppmärksammats av våra kunder, avslutar Stefan Sjö.   

Boardon 

Stefan Sjö, Produktansvarig på Boardon 

Tanken med Boardon har från början varit att överbrygga gapet mellan påskrift av anställningsavtal och den första dagen på jobbet genom en processdriven, lättmanövrerad lösning för pre-/onboarding. Kunderna kan själva registrera sig och installera en företagsprofil med sitt företagsnamn, lägga in sin design och sitt innehåll. Detta kan sedan skickas ut till nyanställda genom SMS-inbjudningar som tar den nyanställde direkt till deras personliga onboarding-portal.