Blogg SMSAPI.se
5 tips för att lyckas med din SMS-kampanj
SMS är en oslagbar kommunikationskanal när det kommer till att fånga dina kunders uppmärksamhet. I ett allt mer digitaliserat samhälle, där de flesta ärenden och aktiviteter går att genomföra direkt i telefonen, blir SMS en effektiv kommunikationskanal för erbjudanden och kampanjer. Konsumenter har alltid telefonen nära tillhands och är redo att agera när som helst, […]
Läs merSPF Seniorerna Hestra har valt SMSAPI som SMS-leverantör
SPF Seniorerna Hestra sökte efter en lättanvänd och alternativ lösning för att kunna kommunicera med sina medlemmar och valde SMSAPI som SMS-leverantör. Målet var att hitta en kostnadseffektiv och smidig lösning som hjälpte dom att nå ut till föreningens medlemmar.
Läs merEn guide för dig som kan SMS #2
I denna guide fortsätter vi djupdyka i funktioner för dig som redan kan SMS och vill utveckla din SMS-kommunikation, och inte minst för dig som vill få ut mer av dina SMS-kampanjer. Vi kommer gå igenom hur du skapar och skickar rabattkoder, hur du skapar korta URL:er, samt hur du kan schemalägga utskick och skicka […]
Läs merHur du skyddar dig från bluff-meddelanden
Det är vanligt att bedragare använder sig av digitala kommunikationskanaler så som SMS och mejl för att lura dig på pengar eller annan känslig information. Vi vill därför uppmärksamma dig och ge dig några enkla knep för att försvåra för dem. I den här artikeln ger vi dig tips på hur du kan avgöra om du fått ett bluff-meddelande, […]
Läs merJämförelse mellan SMS och e-post
Svårt att veta när du ska kommunicera med SMS eller e-post? Vi har sammanställt en lista över skillnaden mellan SMS och e-post – och en guidning till vilka tillfällen du får bäst resultat av respektive kommunikationskanal.
Läs merBoosta din julkampanj med dessa tips!
Julen närmar sig med stormsteg och det är hög tid att du spetsar till kommunikationen för att fånga dina kunders uppmärksamhet under julhandeln och mellandagsrean. Julhandeln är en av årets största shoppingperioder – den svenska försäljningen för december månad förväntas uppgå till 87 miljarder kronor. Det innebär också att alla återförsäljare vill nå ut med sina budskap, så se till att ha rätt strategi på plats för att just dina […]
Läs mer