Blogg SMSAPI.se
7 tillfällen då SMS är rätt kanal
Ett pling i mobilen och du har din kunds odelade uppmärksamhet. SMS-kommunikation är en kanal som inte bör förbises och passar utmärkt för både kampanjer, marknadsföring och information. Vi har listat 7 tillfällen när ett SMS är den perfekta kanalen för dig – och för din kund.
Läs merSå kan detaljhandeln använda SMS i sin kommunikation!
Hur kan detaljhandeln använda SMS för att nå sina mål? Vi har samlat tipsen för hur du kan nyttja mobilkommunikation för att driva din verksamhet framåt. Utveckla din kundsupport, utöka medvetandet kring ditt varumärke och öka ditt företags intäkter med SMS. I denna bloggserie visar vi hur olika branscher kan nyttja SMS för att växa och […]
Läs merSMSAPI Guide #9 – Skapa korta URL:er till din SMS-kampanj
Välkommen till nästa del av SMSAPIs guide där vi går igenom hur du kan använda dig av korta länkar i SMS-utskick med hjälp av verktyget cutli.se. Du kommer dessutom få lära er hur du kan använda dig av korta URL:er för att analysera effektiviteten i din kampanj.
Läs merSMSAPI Guide #8 – Historik och Rapporter
Välkommen till nästa del av SMSAPIs guide-serie. I den här delen går vi igenom hur du kan generera rapporter från dina SMS-kampanjer samt hur du kan se historik i SMSAPIs kundportal.
Läs merSMSAPI Guide #7 – Födelsedags-SMS
Välkommen till nästa del av SMSAPIs guide. I den här delen visar vi hur du konfigurerar och schemalägger automatiska utskick av födelsedags-SMS.
Läs merUTM-parametrar i SMS-kampanjer – följ upp och spåra i Google Analytics
UTM är ett oslagbart verktyg för att analysera digitala marknadsföringsaktiviteter. Detta lättanvända system används som en källa för kunskap om användares beteende. Lär dig vad UTM är, se hur du kan implementera länkar med UTM i dina SMS-kampanjer och ta reda på hur du kan dra nytta av spårning i Google Analytics.
Läs mer