SMSAPI_1år

Innehållsförteckning

För ett år sedan lanserades SMSAPI i Sverige och vi är otroligt glada över den tillväxtresa vi haft tillsammans med våra kunder. Det har varit ett framgångsrikt första år och vi ser fram emot att fortsätta resan tillsammans. 

SMSAPI lanserades i Polen redan 2007 och plattformen har sedan dess haft en stadig tillväxt. Med närvaro i över 200 länder och över 7 500 nöjda kunder fortsätter SMSAPI att växa. SMSAPI ägs av LINK Mobility som erbjuder fullskaliga lösningar för SMS-kommunikation till sina kunder. SMSAPI blev ett självklart komplement till det som redan erbjöds på marknaden – en lättanvänd plattform med enkel registrering där företag kan komma igång på bara några minuter. 

– Vi är väldigt glada över att lanserat plattformen på den svenska marknaden. I och med att SMSAPI redan var ett etablerat varumärke innan lanseringen i Sverige så har det första året gått väldigt smidigt. Plattformen var så pass utvecklad och stabil sedan tidigare vilket gjort att vi kunnat njuta av en framgångssaga från start, säger Frida Finnström, vd på LINK Mobility AB. 

SMSAPI är en helhetslösning som inte bara erbjuder SMS-utskick utan också verktyg för segmentering, personalisering, utveckling av kunddatabas och andra funktioner som bidrar till en mer engagerad och nyanserad kundkommunikation. Syftet med lanseringen av SMSAPI i Sverige var att kunna erbjuda en lätthanterlig plattform, där våra kunder snabbt och smidigt kan skapa engagerande SMS-kommunikation med sina kunder. Inte minst var syftet att skapa en lösning som var enkel att använda för mindre företag, även om plattformen också passar större bolag.  

– Vi har flera kunder som använt tjänsten under det gångna året som varit nöjda med tjänsten och dess funktioner. Vi får höra från våra kunder att plattformen är väldigt lättanvänd och lätthanterlig, och vi ser att allt fler hittar hit och det är vi väldigt glada för. Det är speciellt kul att se att plattformen används av olika typer av bolag och storlekar, allt från mindre föreningar och organisationer, till e-handlare och större bolag, säger Frida Finnström, vd på LINK Mobility AB. 

En av de kunder vi har på SMSAPI är Boardon AB, som säljer webbaserade onboarding-upplevelser till andra företag. Enligt Stefan Sjö, Produktansvarig  på Boardon, var det en självklarhet att använda SMS: 

– Det är viktigt att använda sig av den kanal som mottagaren dagligen använder, och där är SMS svårslaget. Vi har nu använt oss av SMSAPI i ett par månader och är nöjda med plattformen. Den är framförallt pålitlig och har träffsäkra utskick, säger Stefan Sjö, Produktansvarig på Boardon.   

Vägen framåt 

SMSAPIs framgångskoncept slutar inte med Sverige, utan det är något LINK Mobility ser användning utav i flera olika marknader.  

– Self Sign-Up är ett koncept som vi vet fungerar väl på många marknader i vår organisation. För ett år sedan kunde vi ana att det fanns ett uppdämt behov för den här typen av tjänster även i Sverige. Därför är det speciellt glädjande att så här med facit i hand kunna konstatera att vi har nöjda kunder, en stadig tillväxt av nya användare och att Sverige faktiskt blivit en viktig marknad för oss som jobbar med Self Sign-Up. Det är en fantastisk bedrift av vårt team som jobbar med SMSAPI, men också av våra fina kunder som ofta är återkommande och som växer tillsammans med oss. Det är en oerhört fin merit även för LINK Mobility som helhet, enligt Rikard Hellerfelt, Head of Ecommerce. 

SMSAPI <3 våra kunder 

Och sist, men inte minst, vill vi tacka er alla som är kunder hos oss idag! Utan er hade det inte varit möjligt att leverera en tjänst som ständigt förbättras och utvecklas, och det glädjer oss att se att ni ser stor nytta i de funktioner och tjänster vi levererar.